Nieuws
Meer omzet via Facebook?
18 augustus 2011 - ‘Het kost tijd, maar levert absoluut meer op dan wanneer ik niet op Facebook zou zitten’. Dat stelt winkeleigenaar Uday Mastenbroek. Dagelijks besteedt hij vele uren achter de computer om zijn winkels te promoten via Facebook. En met succes. Zijn omzet is gegroeid sinds hij actief is via social media.
De website van Alles in Wonderland is onlangs geïntegreerd met Facebook, zodat klanten meteen een reactie kunnen geven. Ook zet hij zijn expertise als winkeleigenaar op het gebied van Facebook in. Collega-ondernemers komen steeds vaker bij hem voor advies. "En ik help ze graag, hoor, maar dan vooral één-op-één. Ik ben en blijf in de eerste plaats een winkeleigenaar met een grote fascinatie voor Facebook."10.000 vrienden op Facebook rond Kerstmis
Zoals elke ondernemer is Uday erg druk. Sinds een aantal weken is zijn nieuwe website gelanceerd, maar eigenlijk is deze nooit af. "Ik ben elke dag bezig om de nieuwste producten in de webshop te plaatsen en daarnaast sta ik alleen in de winkel, dat is best druk." Maar Mastenbroek heeft nog meer te doen de komende tijd: hij wil namelijk rond Kerstmis 10.000 vrienden hebben voor Alles in Wonderland op Facebook.
Detailhandel web 3.0
Mastenbroek gebruikt niet alle social media. Als ‘early adopter’ vindt hij vooral Facebook goed passen bij zijn bedrijf, maar met Twitter heeft hij niet zo veel. "Daar gaat het toch vooral om de tekst, terwijl ik in de eerste plaats mijn nieuwste producten wil laten zien. Facebook is daarom het ideale medium voor mij." Heeft hij wellicht nog tips voor andere ondernemers in de detailhandel? "Zoek eerst uit welk medium een echte meerwaarde geeft aan uw winkel. Probeer vervolgens dingen uit en zorg dat u alles over dit medium te weten komt en oh ja, maak contact met gelijkgestemden." Doorsturen | 2 | Nieuwsbrief