Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

29 september 2011 - De meest gehoorde vraagstukken bij recruiters van dit moment zijn gebrek aan tijd en snelheid en het anticiperen op fluctuaties in de arbeidsmarkt. "Recruiters willen zich meer met hun vak bezig houden en zich als ondernemer gedragen, vooral nu de economie onzeker blijft," aldus Jorrit Blok, algemeen directeur van OTYS Recruiting Technology.

Recruiters zijn meestal mkb-ers die continu de optimale samenhang tussen de bedrijfsactiviteiten en -middelen bewaken om effectief en winstgevend te kunnen zijn. De grotere dynamiek in de vraag naar arbeid dwingt recruiters tijdig te anticiperen op veranderingen, te flexibiliseren en zich meer als ondernemer op te stellen. Onderdeel hiervan is het terugdringen van administratieve rompslomp, het stroomlijnen van de gehele recruitment workflow en digitalisering om zo een effectiviteitslag te kunnen maken. 

Zorgvuldig selectieproces
Rik de Boer, managing partner van SchaalX Holding BV: "Voor een recruitmentconsultant is een zorgvuldig selectieproces essentieel. U bent zowel voor kandidaten als voor opdrachtgevers een persoonlijk aanspreekpunt. Mensen zijn steeds mobieler en verwachten dat u 24/7 beschikbaar voor hen bent. Daarom moet u zelf ook flexibel en mobiel zijn. Maar een correcte verslaglegging blijft noodzakelijk. Het automatiseren en digitaliseren zorgt voor een plaats- en tijdonafhankelijke uniforme werkwijze en verhoogt de processnelheid. Daarmee houdt u meer tijd over voor die dingen waar u een persoonlijke stempel op kunt drukken. Dit vergroot uw flexibiliteit als consultant en ondernemer.’ 

Correcte behandeling
Marcel van der Meer, directeur van Klikwork: "Kandidaten moeten te allen tijde snel en correct bejegend worden. Dat kost veel inspanning. Door zoveel mogelijk te automatiseren willen we, naast het voorkomen van menselijke fouten, tijdwinst en ruimte creëren om meer aandacht te besteden aan het opbouwen van relaties met kandidaten en klanten. De persoonlijke benadering is het belangrijkste in ons vak, juist nu de arbeidsmarkt onzeker blijft. We willen de kansen in de markt direct kunnen pakken die we nu wegens tijdgebrek en te weinig snelheid moeten laten liggen." 

Hiaten en kansen

"Veel recruiters hebben wel een aantal onderdelen, bijvoorbeeld de sales, relatiemanagement en administratie processen geautomatiseerd, maar als je de gehele workflow beschouwt als één proces zijn er nog veel hiaten. Hierdoor zijn doorlooptijden te lang en is de service onder de maat. Deze recruiters hebben nog te weinig inzicht in het functioneren van de verschillende bedrijfsmiddelen, waardoor ze niet weten waar de kansen en waar de valkuilen liggen voor hun onderneming. Kansen liggen ondermeer in het digitaliseren van het recruitmentproces. Recruiten via de smartphone wordt voor hen de toekomst," aldus Blok.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.