Nieuws
Oranje paprika ijs wint Design Pressure Cooker
9 november 2011 - Clevers IJssalon uit Grubbenvorst en Kwekerij Hermans-Walter uit Sevenum zijn winnaar geworden van de Design Pressure Cooker Agrofood (DPC) 2011. In s-Hertogenbosch gingen elf Agrofoodondernemers aan de slag met designers en dit leverde tal van nieuwe foodconcepten op.
Gedurende de hele dag zag organisator Jenk de Jong van Syntens de inspiratie uit de snelkookpan spuiten. "Het thema was niet voor niets creatief broeden met ontwerpers. De deelnemers werkten de hele dag aan nieuw design voor hun product, verpakking, uitstraling en/of strategie. De kracht van de DPC is het op korte termijn realiseren van resultaten." Doel van de DPC is om ontwerpers en ondernemers op een laagdrempelige manier te stimuleren om samen te werken.Winnend concept
De deelnemers van het winnend paprika-ijs concept werden bijgestaan door de designer Andmore vormgeving. Zij heeft de vormgeving voor een nieuw logo voor het oranje paprika- ijs ontwikkeld en twee nieuwe verpakkingen; een mooi ijsdoosje voor op de Floriade 2012 en een handzame ijsrol voor de horeca.
Innovativiteit, creativiteit en haalbaarheid
Elf ondernemers en een team, de Wageningen UR met vier studenten Food-design van de HAS, werden gekoppeld aan designers. Syntens Innovatiecentrum heeft eerst de vragen van de ondernemers geanalyseerd en ze gekoppeld aan deze ontwerpers. De ontwerpvragen liepen sterk uiteen. De deelnemers hebben aan het einde van de dag hun concrete resultaten aan een drie koppige jury gepresenteerd. Ze werden beoordeeld op innovativiteit, creativiteit, haalbaarheid en concept. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief