Persberichten
Team Nijhuis bij beste 150 bureaus van de wereld
3 juni 2016 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.
Werkbezoeken aan Google in Dublin en Berlijn bieden kijkje in de toekomst. Maar liefst 4000 online bureaus uit de hele wereld meldden zich aan voor het awardprogramma Ready to Rock van Google. Team Nijhuis werd uit die 4000 geselecteerd als één van de 150 beste bureaus ter wereld. Team Nijhuis nam in Berlijn de Ready to Rock-award in ontvangst. Daarmee hield het niet op. Afgelopen week nodigde Google Team Nijhuis opnieuw uit, dit keer in het Europese hoofdkantoor van Google in Dublin.
Als eerste toegang tot bètaversies van Google De nauwe banden met Google brengen veel nieuwe inzichten en voordelen, vertelt online strateeg Luuk Rouwhorst van Team Nijhuis. "We krijgen als eerste toegang tot bètaversies van nieuwe producten en functies van Google, die kunnen we meteen kunnen inzetten voor onze klanten. Op die manier blijf je de online ontwikkelingen altijd een stap voor." Als voorbeeld noemt Rouwhorst de nieuwe Expanded Text Ads van Google. "Die zijn afgelopen week pas officeel aangekondigd. Wij hebben dit de afgelopen maanden al ingezet voor onze klanten met geweldige resultaten. We zagen een toename van de Click Through Rates van soms wel 20 procent. Dat zijn natuurlijk enorme aantallen. Het zorgt ervoor dat je zo veel mogelijk kliks uit je budget haalt. Met als voordeel meer conversie tegen een lagere prijs."
Focus op ontwikkelingen in de toekomst
In de werkbezoeken van Team Nijhuis aan Google in Berlijn en Dublin is ook volop aandacht geweest voor nieuwe ontwikkelingen die van invloed gaan zijn op de business van klanten. Collega's Luuk Rouwhorst, Bram Lucas, Michiel Hassink en Gerben Lievers zijn door Google uitgebreid bijgepraat in verschillende sessies en workshops. De verdere verschuiving naar mobiel, de populariteit van video, kanalen als YouTube die voor een groeiende groep steeds meer als zoekmachine functioneren, maar ook nieuwe vormen van search waarbij Google al vast vooruit denkt bij bepaalde zoekopdrachten. De ontwikkelingen gaan razendsnel. "Dat betekent dat er ook allerlei nieuwe mogelijkheden voor ondernemers ontstaan om op in te spelen." De online strategen van Team Nijhuis bloggen de komende weken uitvoerig over al deze nieuwe ontwikkelingen, de impact daarvan en hoe hier goed op deze trends kan worden ingespeeld.
Succesformule: technologische kennis en strategie Online marketing is volgens Team Nijhuis geen kunstje waarbij je alleen technische trucs uithaalt en wat accounts beheert. Ook Google zelf focust steeds meer op de strategische inzet van haar middelen en welke plek deze innemen in de klantreis. Dat is exact waar ook Team Nijhuis zich op richt: strategie is en blijft belangrijker dan ooit. Want mogelijkheden zijn er te over, ze moeten alleen wel het gewenste resultaat opleveren. Luuk Rouwhorst: "Iedere ondernemer wil uiteindelijk meer business uit internetmarketing halen. Je moet de kennis hebben om het technisch goed te doen en je moet de kennis hebben van de business, dus de juiste vragen kunnen stellen aan de ondernemer. Op die manier kun je ook gaan uitsluiten. We gaan echt naast de ondernemer staan en doen het samen."
De kunst van het uitsluiten
Er melden zich regelmatig ondernemers bij Team Nijhuis die ontevreden zijn over andere bureaus, omdat ze het idee hebben dat de opbrengst van hun investering achterblijft. Team Nijhuis biedt dan een gratis Google Quickscan aan om te kijken of de resultaten inderdaad achterblijven. "Wat we vaak zien is dat zoekwoorden niet of nauwelijks worden uitgesloten, waardoor je als ondernemer breed vindbaar bent op heel veel woorden. Dat maakt campagnes onnodig duur. We zien overigens ook wel eens dat er maanden niets met een account gebeurd is", vertelt Luuk Rouwhorst. "Dat kan niet, je moet continu met je campagnes bezig zijn en bezig blijven om ze te optimaliseren en het beste resultaat te behalen."
Google monitort prestaties online bureaus De Ready to Rock-award en de persoonlijke uitnodiging van Google Dublin bevestigen volgens Luuk Rouwhorst en collega Bram Lucas dat Team Nijhuis op de goede weg zit. "Google weet alles over je als bureau. Ze beschikken over keiharde data, weten hoe je presteert op de accounts van je klanten en hoe je het doet ten opzichte van andere bureaus. Je ziet de marktgemiddelden en daar steken we met kop en schouders bovenuit. Daarnaast kijken ze naar de kwaliteit van je team. Het is dus een geweldige erkenning van Google zelf." Eerder dit jaar ontving Team Nijhuis de prestigieuze FD Gazelle en kreeg een vermelding in de Technology Fast 50 van Deloitte als één van de snelstgroeiende technologiebedrijven van Nederland.