Persberichten
MediaMaze
Hoe is uw online reputatie, en die van uw bedrijf?
10 maart 2015 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Briskmagazine.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.
U wilt online potentiële klanten bereiken, natuurlijk. En als u ze eenmaal bereikt hebt, dan wilt u hen een goede website tonen, om zo de kans zo groot mogelijk te maken dat deze bezoekers converteren naar klanten. Maar voordat deze conversie naar klant plaatsvindt, zal de potentiële klant online checken of u een betrouwbare en goede partij bent. Hier ligt dé mogelijkheid om twijfelaars en vergelijkers over de streep te trekken; met een goede, positieve en deskundige online reputatie.
Wat vormt de online reputatie?
Dé plek waar online reputaties gemaakt en gebroken worden is op Google. Wanneer mensen een zoekopdracht uitvoeren naar uw bedrijfsnaam, dan wilt u ervoor zorgen dat de resultaten op de eerste pagina in Google een goed en positief beeld geven van uw bedrijf. Het is deze eerste pagina in Google voor een zoekopdracht naar uw bedrijfsnaam, die uw online reputatie vormt. De getoonde zoekresultaten vormen een zeer blijvende aanwezigheid, in tegenstelling tot berichtgeving op social media. Dit betekent dat negatieve, neutrale én positieve berichten blijvend getoond kunnen worden op de eerste pagina. Aanwezige negatieve berichten kunnen hierdoor blijvend uw reputatie, conversie en daarmee omzet schaden, maar positieve berichten kunnen hierdoor óók blijvend uw reputatie, conversie en omzet verbeteren. Deze verhoogde conversie geldt overigens niet alleen voor webwinkels, maar net zo goed voor "offline" bedrijven; u checkt immers toch ook eerst even wat er over uw accountants-, fiscalisten- of assuradeurskantoor geschreven wordt voordat u met hen in zee gaat?
Een goede online reputatie
Wanneer potentiële klanten uw bedrijfsnaam ingeven in Google en de resultaten gevuld zijn met positieve nieuwsberichten, uw social media kanalen en eigen websites, gefeliciteerd, u hebt een goede online reputatie. Wanneer dit niet het geval is, en een deel van de getoonde pagina’s nietszeggend is (detelefoongids.nl en dergelijke websites) of ronduit negatief (negatieve nieuwsberichten, faillisementsdossiers van vóór een doorstart, etc.) dan kan "zoekmachine reputatiemanagement" een uitkomst bieden.
MediaMaze
Door middel van zoekmachine reputatiemanagement kan MediaMaze uw bedrijf helpen bij het verbeteren van de online reputatie. MediaMaze zorgt ervoor dat positieve online uitingen prominentere posities innemen in de zoekresultaten, positieve óffline uitingen geoptimaliseerd online vindbaar worden gemaakt en negatieve online berichten minder aanwezig zijn in de zoekresultaten. Wanneer u, of uw bedrijf, lijdt onder negatieve online berichtgeving, én wanneer uw neutrale/nietszeggende online reputatie een opkikker kan gebruiken staat MediaMaze u graag bij. Door de jarenlange ervaring van MediaMaze op het gebied van zoekmachine reputatiemanagment kunt u erop vertrouwen dat dé specialisten op dit vakgebied voor u aan het werk gaan.
U kunt telefonisch (020-2215827) en per mail (info@mediamaze.nl) contact opnemen met Willem van Lynden voor een vrijblijvende afspraak.