Reacties
Ondernemer rijdt (nog) niet zuing
Dat is een logisch gevolg van het overheidsbeleid. Investeren in erna zuiniger auto levert te weinig op. Door de hoge aanschafprijs van zuiniger auto's is de ROI onacceptabel lang.
De keuze is nu om door te rijden in de bestaande auto. Als er 20000,- geïnvesteerd moet worden in een nieuwe, kun je eenvoudig uitrekenen hoe vaak je daar voor kunt tanken. Al mijn klanten snappen de keuze om nog een paar jaar door te rijden in deze economische tijd. Een nieuwe zou reacties opleveren dat het goed gaat en dat er wel wat van de prijs af kan. Dan snij je je dus 2x in de vingers en dat is niet slim, zeker niet in een tijd van groeiende milieuscepsis!
Segar Dagdeviren: jongste Spar-ondernemer van Nederland
Deze winkel is veel te duur.
Egbert | | 23 september 2011Saab sluit ontslagen bij reorganisatie niet uit
Thumbs up for Muller! Hopelijk redt hij het
sebastian | | 22 september 2011Is uw accountant ook jurist?
Wat een goed verhaal. Alle taken, als het een bedrijf aangaat, worden veelal door de ondernemer bij de Account neergelegd. Laatstgenoemde handelt naar eer en geweten. Zo'n blog zou ook eens vanuit de hrm-pet geschreven kunnen worden.
Ellen Metgod
Ontslagvoorstel D66 slecht voor mkb
Het ontslagvoorstel van d66 is inderdaad slecht voor het MKB. Veruit de meeste ontslagzaken worden nu in onderling overleg tussen werkgever en werknemer, al dan niet met bijstand van hun advocaten of juristen, geregeld. Aan deze soepele ontslagpraktijk zal grotendeels een einde komen indien werkgever werknemer zonder voorafgaande toetsing kan ontslaan en werknemer gedwongen wordt te procederen.
mr E.A. van Jaarsveld
Ontslagspecialist te Amsterdam
ZBo: verleng btw-maatregel bouw!
Daar gaat inderdaad nog wel wat tijd over heen voordat het weer aantrekt...
bouwvacaturemarkt.nl/ | | 13 september 2011Checklist: Communicatieplan
Een beetje tendentieus is het wel, de intro van dit artikel, in deze overigens leuke nieuwsbrief. Voor een succesvolle persbenadering en pr-actie heeft het echt zin om een pr- en communicatiebureau in te schakelen. Een professionele adviseur met kennis van zaken, kost geld maar dat verdient zich zeker terug: in new business, en tevreden klanten en medewerkers. Wel is belangrijk dat het bureau zich snel en goed kan inleven in uw bedrijf of organisatie en kennis en ervaring heeft in de branche. Wellicht een tip om dit artikel op te volgen met een checklist: hoe kies ik het juiste communicatie- en pr-bureau.
edith | | 12 september 2011DGA maakt zich weinig zorgen over scheiding, ziekte of dood
De mentale druk op de schouders van de DGA is toegenomen. Staat het bedrijf onder spanning, komt ook het huwelijk onder druk te staan. Een onafhankelijk mentaal vertrouwenspersoon zorgt ervoor dat de druk afneemt. Menig huwelijk loopt momenteel hierdoor stuk. Op tijd een professional inschakelen laat vaak andere perspectieven zien. Een echtscheiding in tijden dat een onderneming minder draait en de huizen markt is vastgelopen valt op zijn zachts gezegd niet mee. Een goede mentale begeleiding geeft rust en andere invalshoeken. Voor de ondernemer of DGA is het belangrijk om een mentaal vertrouwenspersoon in te schakelen die weet wat het ondernemerschap inhoudt.
Vitaliteit Bedrijfsadvies | | 12 september 2011Slimme informatie, minder late betalingen
Simpele oplossing: accpeteer geen opdrachten meer op krediet. Liever minder omzet, maar wel betaalde omzet, dan een giga debiteurenpost
Marc | | 9 september 2011Van bakstenen naar bits en bytes
Een goede adwords campagne kost geen geld, die levert geld op!
marco | | 9 september 2011Jaguar C-X16
voor echte mannen, wat een mooie auto zeg, gelijk zo op de markt brengen Jaguar, please... voor wie de al honderd jaar dezelfde Porsches zat is...
Marcel | | 8 september 2011Ondernemers blij met schrappen KvK-heffing
En dan nu de verplichte bijdrage voor het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) nog afschaffen en de medewerking aan het CBS alleen op vrijwillige basis.
Blijft er tenminste tijd en geld over om de écht belangrijke dingen te kunnen doen!
Klantgericht of niet: een strategische keuze
Ik persoonlijk heb een andere kijk op klantgerichtheid. Klantgerichtheid hoort bij bepaalde organisaties en branches. Zij richten zich op een klantgroep welke wel of niet waarderen om klantgericht benaderd te worden. Natuurlijk is het een strategische keuze, maar wanneer men naar een klantenservice belt voor informatie of een klacht, verwacht men dat zij bediend worden naar behoren.
Kristel | | 6 september 2011Ondernemer ontspant met sociale media
Het kopje koffie bij de koffieautomaat levert volgens eigen ervaring ook altijd waardevolle gesprekken op. En het kan ook een waardevolle break zijn tijdens stevige meetings, even het hoofd leegmaken om daarna weer scherp te zijn. Liefst uiteraard met stevige portie cafeïne.
Marco Siemelink | | 2 september 2011