Ondernemen met de beste ondersteuning

Reacties

Houd moeders aan boord met flexibiliteit

''flexibiliteit en baanzekerheid biedt, plus hen de kans geeft hun vaardigheden optimaal in te zetten.''

Goh, is dat niet wat iedereen wel wil?!?

cindy jansen  |    |  18 juli 2011

Betere tariefopbouw zzp’er door minder tussenpartijen

Het wordt hoog tijd dat een tussenpersonen meteen andere prijsstrategie gaat werken die meer overeenkomst met de toegevoegde waarde die ze leveren.

De tussenpersoon heeft de relatie, het contact met de opdrachtgever en kiest daarvoor een goede partij om de klus te klaren. Heeft dus een makelaarsfunctie.

Reken daarvoor, net als een makelaar in de onroerend goedwereld een vast bedrag dat gerelateerd is aan de waarde van de initiële (!) opdrachtduur, maar geen percentage van het uurtarief.

Elke maand een factuur maken kan tegen minimale kosten en staat in geen reele relatie tot de vergoeding vanuit het uurtarief die daarvoor moet worden afgestaan. Ook hier een kostendekkend reëel bedrag per maand van max 10 euro per factuur voor rekenen i.p.v. percentage van uurtarief.

Last but not least, als een opdracht verlengd wordt is dat de verdienste van de ingezette ZZP-er die goed werk aflevert en niet die van de tussenpersoon, dus dan hoeft al helemaal geen vergoeding meer betaald te worden, alleen nog de echte kosten voor de administratie per maand.

Op deze manier houdt de ZZP-er die het werk doet, de opdrachtgever tevreden stelt, het meest over, en dat is niet meer dan gerechtvaardigd.

Jaap Schuddeboom  |    |  18 juli 2011

Klantgericht of niet: een strategische keuze

De voorbeelden in het artikel van 'niet klantgerichte' ondernemingen stroken mijns inziens niet geheel met de waarheid.

Oliemaatschappijen besteden veel van hun omzet aan het productieproces, dat is zonder meer waar en goed. Maar dat ze geheel niet klantgericht zijn is wel wat te ver doorslaan. Kijk alleen maar naar de benzine- en en dieselproducten die minder milieubelastend zijn door meer kilometers per liter te leveren of die bi-fuel brandstoffen. Duidelijk een gevolg van veranderende marktvraag(= de klant) naar beter omgaan met schaarse fossiele bronnen.

Ook het andere voorbeelden de Dollar Tree, Aldi en Lidl is een bewuste keuze van die ondernemers: heel goed inspelend op een bepaalde marktvraag van een bepaald type kopers, zeker in deze economisch moeilijke tijden. (Bij de genoemde supermarkten zie je trouwens ook veel mensen die even later in hun luxe PC-Hooft-tractor stappen, maar dit terzijde)

Dat kanten de lagere prijs waarderen boven een mooie ingerichte winkel en/of goede locatie is een gevolg van de keuze voor het assortiment en de prijs door de ondernemer die bewust aan zijn klantengroep laat zien dat het goedkoop winkelen hier is.

Jaap Schuddeboom  |    |  18 juli 2011

Hotelkamers weer goedkoper geworden

Hotelprijzen zijn nog steeds te hoog, en het serviceniveau in Nederland is nog steeds te laag.

In Duitsland zijn de hotelprijzen nog steeds 10-tallen procenten lager en wordt je echt beter geholpen.

Maar dat heeft puur te maken met de cultuur daar. Want het is daar veel normaler om tbv het werk te overnachten in een hotel ivm de afstanden.
Dat kennen we niet in Nederland, maar dat wordt ook in de hand gewerkt door de prijzen en servicegraad.

Maar dat is iets dat het hotelwezen in Nederland niet erkent, en daardoor blijven we in 'cirkels draaien' en zijn
blij met weer een procentpunt verbetering terwijl dat helemaal niets zegt.

JdeVries  |    |  18 juli 2011

Gun uw werknemer rust na topprestatie

Gebrek aan appreciatie bij een goede prestatie is een goede reden om een nieuwe job te gaan zoeken.

Joe Brown  |    |  14 juli 2011

MVO: inspirerend en goed voor de zaak!

Goed dat MVO op de kaart gezet wordt, graag wil ik aanhaken.
Wij zijn bezig met 3 initiatieven op het gebied van MVO.
1. Boek over diversiteitsmanagement, zoek nog kandidaten voor een interview (directie-niveau) over de visie en implementatie van DM in hun bedrijf.
2. Helpen van mensen, met en beperking, aan een baan. Wie heeft klussen in zijn bedrijf, die daarvoor in aanmerking komen, wij doen begeleiding etc.
3. Groen, monitoring van energieverbuik en inzichtelijk maken, verbaas je over de mogelijke kostendaling.

Maak MVO niet alleen een kreet, maar embed het in je bedrijf en verbaas je over de positieve resultaten !

Ben  |    |  8 juli 2011

Vergaderlocaties met een goed verhaal scoren

Dit verhaal klopt als een bus! Dat is de reden waarom High Profile Uitgeverij, 2 jaar geleden het Jaarboek Inspirerende Locaties en de bijbehorende website www.inspirerendelocaties.nl heeft gelanceerd. Locaties met een doordacht concept, dat is waar men tegenwoordig wil vergaderen of trainen.

Roos Witjens  |    |  4 juli 2011

Van goed idee naar succesvol bedrijf

Wat jullie hier met het artikel brengen is het spreekwoordelijke gat in de markt, no more no less. Ik vraag me af of de link naar de wibsite naar Connaxis in deze context meer belang heeft dan de feitelijke inhoud.

Dirk  |    |  30 juni 2011

AFM onderzoekt premie en nut van aov

Moeten we dan toch niet een of andere basisdekking weer terughebben(oude WAZ)? Of moeten deze slechte dekkingen gewoonweg worden afgeschaft? Ik begreep uit het rapport dat de AFM meent dat deze verzekeringen en niet voldoende dekking bieden en tegen een te hoge prijs verkocht worden. Daarna beginnen ze natuurlijk ook weer terecht over de te hoge provisie. Nou die goedkope varianten hebben hele lage premies dus ook lage provisies...

AOV Oversluiten zonder provisie  |    |  29 juni 2011

AFM onderzoekt premie en nut van aov

Leuke reacties op mijn bijdrage. Inderdaad, boekhouders houden zich (als het goed is!) bezig met coachen en mede(!)advisreen van kleine ondernemers. Waar niet is, verliest de koning (en: de ondernemer) zijn recht. 'Beter iets dan niets' (lees de volgende reactie) komt bekaaid uit wanneer 'de kwaal' blijvend is en 'helaas niet' onder de per definitie beperkte (!) omvang van de polisdekking valt. En inderdaad: de hedendaagse, VERSTANDIGE ondernemer is beter verzekerd dan de werknemer. Hoera, ondernemers hebben ten minste een keuze, werknemers niet. Althans, wanneer ondernemers niet alleen afgaan op louter op geld afrekenende boekhouders. Accountant of administrateur, boekhouders zijn het allemaal. Een GOEDE assurantie-adviseur biedt de keuze tussen premie betalen en verzekerd zijn. Nou, graag het laatste, zou ik zeggen.

Jan Sjoerd  |    |  28 juni 2011

AFM onderzoekt premie en nut van aov

Dat is ook onze ervaring. beter iets dan niets, maar is dat nu wel zo verstandig?

Ik denk het niet, maar helemaal niets is nog onverstandiger!?

zzp nederland aov  |    |  27 juni 2011

AFM onderzoekt premie en nut van aov

@Jan Sjoerd Kennelijk houden nog veel boekhouders zich bezig met coachen en medeadviseren van kleine ondernemers?

Vele ondernemers hebben stomweg het geld niet om een goede verzekering aan te schaffen. Weet je wat trouwens zo grappig is? De ondernemer die kiest voor een goede verzekering (beroepsdekking) is nu BETER verzekerd dan de meeste werknemers, vooral na 2 jaar!

AOV Vergelijken ook op voorwaarden  |    |  27 juni 2011

AFM onderzoekt premie en nut van aov

Henk Jan, niet je boekhouder (cijfer- controleur) maar een bekwame assurantie-man legt je het verschil uit tussen een waaibomen-AOV en een AOV 'die staat', namelijk je de ZEKERHEID biedt van vervangend inkomen wanneer je je bedrijf of beroep niet meer kunt uitoefenen. Een 'beroeps-AOV' kijkt dan niet naar vervangend werk, maar alleen of je je beroep (!) niet meer kunt uitoefenen. Beroepshalve én als ervarings-deskundige prijs ik elke dag dat ik indertijd gelet het op de omvang van de polisdekking en NIET ALLEEN op de premie. Het AFM-advies legt die link niet; onbegrijpelijk! Maar ja, het is al onbegrijpelijk dat een controlerende instantie zich op het adviesvlak begeeft.

Jan Sjoerd  |    |  27 juni 2011

Clinton bedankt Amsterdams café voor ‘aangename avond’

zo simpel ,zo waardevol om mensen gelukkig te maken met eigelijk een simpele brief.
Super Billy.

gert jan  |    |  27 juni 2011
Vorige  |  
162  163  164  165  ...  169