Ondernemen met de beste ondersteuning

Webloggers

Weblog's van

Zet menselijk kapitaal écht op de eerste plaats

Door: , 05 februari 2012

De ondernemer staat voor grote uitdagingen, zeker de komende jaren. Hij moet zich, meer dan voorheen onderscheiden van de rest. Hoe? Het bedrijf beter maken begint bij de basis. In de komende artikelen op mijn weblog zal ik, aan de hand van een aantal thema\'s, aspecten van goed ondernemerschap behandelen. De verhalen zijn bedoeld om de ondernemer aan het denken te zetten en te prikkelen.

Lees verder

Allemaal ondernemertje spelen!

Door: , 22 december 2011

De ondernemer staat voor grote uitdagingen, zeker de komende jaren. Hij moet zich, meer dan voorheen onderscheiden van de rest. Hoe? Het bedrijf beter maken begint bij de basis. In de komende artikelen op mijn weblog zal ik, aan de hand van een aantal thema\'s, aspecten van goed ondernemerschap behandelen. De verhalen zijn bedoeld om de ondernemer aan het denken te zetten en te prikkelen.

Lees verder

Wees eens écht vriendelijk tegen je klant!

Door: , 07 december 2011

De ondernemer staat voor grote uitdagingen, zeker de komende jaren. Hij moet zich, meer dan voorheen, onderscheiden van de rest. Hoe? Het bedrijf beter maken begint bij de basis. In de komende artikelen op mijn weblog zal ik, aan de hand van een aantal thema\'s, aspecten van goed ondernemerschap behandelen. De verhalen zijn bedoeld om de ondernemer aan het denken te zetten en te prikkelen.

Lees verder

Ga eens wat doen; actie!

Door: , 23 november 2011

De ondernemer staat voor grote uitdagingen, zeker de komende jaren. Hij moet zich, meer dan voorheen, onderscheiden van de rest. Hoe? Het bedrijf beter maken begint bij de basis. In de komende artikelen op mijn weblog zal ik, aan de hand van een aantal thema\'s, aspecten van goed ondernemerschap behandelen. De verhalen zijn bedoeld om de ondernemer aan het denken te zetten en te prikkelen.

Lees verder

Ondernemers doen te weinig aan zelfreflectie!

Door: , 13 juni 2011

In een webartikel van Management Team, met als titel ‘Een goede leider heeft niet alle antwoorden’ wordt aangegeven dat leidinggevenden voornamelijk ‘zenden’. Daarmee wordt bedoeld; "In veel literatuur over leiderschap wordt het belang van ontvangen benadrukt, zoals luisteren, empatisch meekijken en -voelen. In de praktijk zijn veel leidinggevenden van goede wil, maar kunnen ze het niet laten om toch vooral te zenden."

Lees verder

Pas op voor het nieuwe werken!

Door: , 24 mei 2011

Het Nieuwe Werken is \'hot\' en sterk in opkomst. De markt dwingt organisaties, ook die van u, om met deze tendens mee te gaan. Simpelweg \'nee\' verkopen aan potentiële medewerkers als zij vragen of ook het nieuwe werken in uw organisatie mogelijk is, kan niet. Goede medewerkers eisen het nieuwe werken en dus zullen organisaties mee moeten in deze ontwikkeling. Maar, klopt het dat het nieuwe werken werkt?

Lees verder
1