Overal zijn regeltjes dan wel richtlijnen voor, dus ook voor de bedrijfsverbanddoos die op uw bedrijf aanwezig dient te zijn. Hopelijk heeft u hem nooit nodig, maar u weet: ongelukken gebeuren in de vreemdste hoekjes. Wees goed voorbereid!
Goed voorbereiden, het heft in handen nemen en de taal van de ander spreken. Maar pas op voor op de man spelen.. Een onderhandeling staat met de juiste tactiek en valt genadeloos met de verkeerde.
De juiste kandidaat voor een functie vinden is niet altijd even makkelijk. Bij deze tien tips om de beste kandidaat te selecteren.
Vindt u dat uw werk steeds meer van uw vrije tijd opslokt? U bent niet de enige. Het aanleren van een aantal goede gewoonten helpt u echter meer balans in uw levensstijl te krijgen. Met dank aan Stepstone.
Vliegvelden zijn niet meer wat ze waren. Uw messencollectie kunt u echt beter thuis laten als u op zakenreis gaat! Maar er zijn meer manieren om met zo weinig mogelijk stress door de beveiliging op de luchthavens van tegenwoordig te komen.
Een goede klantenservice is waardevol , helemaal nu de zakenwereld steeds harder en onpersoonlijker wordt. Als u zich bewust bent van uw klantenserviceblunders en ze voortaan weet te vermijden, levert u dat dan ook een aanzienlijk concurrentievoordeel op.
E-mail is niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Miscommunicatie en irritatie liggen echter op de loer. Het is dus vrij belangrijk te weten wat u wel en juist niet moet doen in uw elektronische communicatie.
U wilt een werknemer ontslaan? Houd er dan rekening mee dat dit niet altijd zomaar mag. Er zijn een aantal wettelijke regels waaraan u zich nu eenmaal moet houden.
Wat effectief leiderschap is, verschilt per situatie. In tijden van crises bent u waarschijnlijk beter af als besluitvaardig leider die gaat voor resultaten dan als visionair met wilde toekomstplannen.
U wilt u bedrijf niet in een negatieve, onveilige spiraal zien belanden. Smoor agressie en geweld daarom in de kiem. Niet alleen lichamelijk geweld, ook verbale agressie (van beledigingen tot bedreigingen) verzieken de sfeer. Wat kunt u doen om uw werknemers de veilige werkomgeving te bieden waar ze recht op hebben?
Uw bedrijfspand is een essentiële succesfactor. Denk dus goed na waar u uw onderneming onderbrengt. Houd rekening met vereiste oppervlakte (nu en in de toekomst), indeling, hoe representatief het pand moet zijn, de bereikbaarheid (zowel met OV als auto), waar de concurrentie zit, wat de kosten zijn, hoe de buurt is, hoe goed beveiligd het pand moet zijn, of u een vestigingsvergunning nodig heeft, enzovoort.
Conflicten slecht voor de zaak? Integendeel! Conflicten schudden werknemers wakker, wakkeren hun prestatiedrang aan en zorgen voor meer creativiteit. Stuur conflicten in de juiste richting met onderstaande tips en u heeft een winnend team.
Klanten werven kost tijd en geld. En blijft dat doen. Klanten komen en gaan immers. Maak daarom altijd tijd vrij om potentiële klanten te benaderen, hoe goed de zaken ook gaan. Hoe u dat doet? Er zijn diverse manieren om de aandacht van klanten te trekken en ze binnen te halen.
Dit klinkt u ongetwijfeld bekend in de oren: te veel werk voor te weinig uren. Gevolg: overwerken. En ach, die zondagmiddag had u toch nog niets gepland, dus die rapportage kan er dan in één moeite door. Tien tips om uw tijd effectiever te besteden.
|