Ondernemen met de beste ondersteuning

Weblog

Een productieve werkplek: 4 tips voor uw kantoorindeling

Door: Danny Bijl, 01 mei 2014 - Een werkplek moet niet alleen comfortabel zijn, het is ook belangrijk dat u er goed kunt werken. Er zijn verschillende manieren om uw werkplek effectiever in te richten. Sommige ­­manieren vragen een kleine aanpassing, terwijl andere manieren misschien iets ingrijpender zijn. Uiteindelijk heeft het allemaal echter één doel: productiever en prettiger werken.  Wij hebben een aantal handige tips voor u op een rijtje gezet die u kunnen helpen bij het realiseren van een meer effectieve werkomgeving.

Lees verder  |  Reageer

Het gelijk van Plato

Door: Han Mesters, 20 april 2014 - Steeds meer bedrijven komen er achter dat hun businessmodel niet meer past bij de huidige realiteit:
1. Bedrijven hebben last van ‘disruptieve’ technologieën
2. Toegevoegde waarde verschuift steeds meer van productie naar design
3. De mogelijkheden om nieuwe producten te verzinnen en produceren zijn haast onbeperkt, vooral nu innovaties als 3D printing het mogelijk maken complexe producten in kleine oplages te maken tegen acceptabele prijzen

Lees verder  |  5 reacties

Doorlopend afwisselend gebruik bestelauto en de bijtelling

Door: Geld.nl , 10 april 2014 - Als u als werkgever een bestelauto beschikbaar stelt aan uw werknemers, moeten zij hierover bijtelling betalen tenzij zij aantoonbaar minder dan 500 kilometer per jaar privé rijden met de auto. Dit kunt u aantonen bij de Belastingdienst met een rittenadministratie. Maar als de bestelauto's van uw bedrijf door verschillende medewerkers afwisselend gebruikt worden, is dit erg ingewikkeld. In dit artikel leest u hoe de bijtelling is geregeld bij doorlopend afwisselend gebruik van een bestelauto en welke voorwaarden hiervoor gelden.

Lees verder  |  Reageer

Core business: vergaderen

Door: Marianne Sturman, 23 maart 2014 - Dat we met z’n allen vergaderen dat het een lieve lust is, zal menigeen niet nieuw in de oren klinken. Iedereen met een kantoorbaan komt er simpelweg niet onderuit. Vergaderingen zijn zelfs zo ingeburgerd dat het als vloeken in de kerk is als je de noodzaak ervan ter discussie stelt, zo bleek onlangs maar weer eens.

Lees verder  |  6 reacties

Tips voor bedrijfskleding

Door: Danny Bijl, 15 maart 2014 - Hoewel het best een grote investering kan zijn in een keer, is bedrijfskleding onontbeerlijk voor grote bedrijven. Kleding met de bedrijfsnaam en het logo erop kunnen een effectief marketingmiddel zijn, wanneer het gedragen wordt door de medewerkers, of door anderen (promotiekleding). Bedrijfskleding moet ook wel eens vervangen of opnieuw ontworpen worden, Digitransfer geeft enkele tips voor de aanschaf.

Lees verder  |  1 reactie

Auto op naam van de zaak zetten - Fiscale regels

Door: Geld.nl , 10 maart 2014 - Als u als ondernemer veel zakelijke ritten maakt, kan het interessant zijn een auto op naam van de zaak te zetten. U kunt bijvoorbeeld uw privé-auto overschrijven naar de zaak of een nieuwe auto kopen op naam van de zaak. Het is in beide gevallen van belang goed te letten op de fiscale regels. Wat zijn de fiscale voordelen en waar moet u op letten als u overweegt een auto op naam van de zaak te zetten?

Lees verder  |  5 reacties

Hoe belangrijk is uw outfit nu echt bij een eerste indruk?

Door: Danny Bijl, 07 maart 2014 - Het blijft een lastig en omstreden onderwerp; uiterlijk en overkomen op de werkvloer. De één vindt het totaal onbelangrijk en richt zich alleen op de inhoud, de ander voelt en ziet gewoon het verschil bij het dragen van een ‘foute’ combi of de juiste outfit.

Lees verder  |  Reageer

Voor banen die verdwijnen komen thuiswerk en ondernemerschap in de plaats

Door: Marianne Sturman, 27 februari 2014 - Steeds vaker horen we over robots die fysiek werk grotendeels overnemen en dat veel administratieve banen door digitalisering en ICT zullen verdwijnen. Als er echter een ding als een paal boven water staat is het dat deze ontwikkelingen thuiswerk en mobiel werken juist in de hand werken. En zelfs een stimulans zijn voor het ondernemerschap.

Lees verder  |  Reageer

Blind typen, een vergeten vaardigheid met veel voordelen

Door: Danny Bijl, 24 februari 2014 - De computer is tegenwoordig niet meer uit de samenleving weg te denken. Voor kantoormedewerkers is het een belangrijk instrument om de dagelijkse werkzaamheden te kunnen uitoefenen. Er wordt door de Arbo-inspectie beter gelet op de hoogte van de bureaustoel en de tijd die iemand aaneengesloten typend spendeert. Maar hoe zit het met de manier waarop een persoon typt? Blind typen is een vergeten vaardigheid die allerlei voordelen met zich meebrengt. Typeopleiding.nl legt uit waarom;

Lees verder  |  2 reacties

Schade tijdens werktijd, wie betaalt?

Door: Geld.nl , 04 februari 2014 - Stel: een van uw werknemers gebruikt zijn eigen auto om naar afspraken met klanten te gaan. Tijdens een rit op weg naar een klant rijdt hij schade. Bent u als werkgever aansprakelijk hiervoor?

Lees verder  |  3 reacties

Tips voor een optimaal functioneringsgesprek

Door: Pieter Frijters, 20 januari 2014 - Goed leidinggeven resulteert in tevreden en gemotiveerd personeel. Laat je als ondernemer of afdelingshoofd steken vallen, dan zie je dat onmiddellijk terug in het gedrag en functioneren van de mensen op de werkvloer. Een functioneringsgesprek is daarom ook een goed moment voor zelfreflectie.

Lees verder  |  3 reacties

Tips voor een functionele kantoorinrichting

Door: Danny Bijl, 11 januari 2014 - De tijd van de grijze kantoorblokken en TL verlichting is in kantoorruimtes over het algemeen (gelukkig) voorbij. De hedendaagse kantoren zijn veel sfeervoller ingericht. Maar toch blijft het belangrijk dat de kantoorinrichting naast sfeervol, ook functioneel ingericht wordt. Hoe? De Graaf BV geeft enkele tips voor een functionele kantoorinrichting.

Lees verder  |  13 reacties

Foei, denk aan je vinkje!

Door: Marianne Sturman, 08 januari 2014 - Midden in de drukte voor kerst en ook nog eens – hoe symbolisch – op vrijdag de 13e stond een arbeidsinspecteur van de Directie Arbeidsfraude van het Ministerie van SZW op de stoep. Hoewel ik ervan overtuigd ben dat ik mijn zaakjes goed voor elkaar heb, schrik je als ondernemer toch en vraag je je toch enigszins gespannen af wat de reden van dit onaangekondigde bezoek kan zijn. Het bleek om een vinkje te gaan.

Lees verder  |  Reageer

Werkgeversbijdrage zorgverzekering: Werkgever betaalt flink deel zorgkosten

Door: Geld.nl , 05 januari 2014 - Werkgevers betalen in 2014 een relatief groot deel van de zorgkosten in Nederland. Dit komt doordat de zorgpremie bij de meeste verzekeraars harder is gedaald dan de inkomensafhankelijke bijdrage die de werkgever betaalt over het loon van uw werknemers.

Lees verder  |  Reageer
Vorige  |  
10  11  12  13  ...  17