Ondernemen met de beste ondersteuning

Weblog

Tips voor het kiezen van de juiste domeinnaam

Door: Danny Bijl, 18 juni 2013 - Een domeinnaam kiezen voor uw bedrijfswebsite lijkt eenvoudig. Totdat de domeinnaam al bezet is of wanneer uw bedrijfsnaam lastig te verwerken is. Vaak wordt dan voor wat anders gekozen, waardoor veel bedrijven slechte domeinnamen hebben. Bij een domeinnaam wordt vaak niet lang stilgestaan, terwijl deze juist zo belangrijk is. Waarom schakelen bedrijven wel een reclamebureau in voor hun bedrijfsnaam, maar vervolgens niet voor een domeinnaam? Bhosted geeft u daarom tips voor domeinregistratie.

Lees verder  |  Reageer

Infographic: Explosieve groei internet in 2017

Door: John Welzen, 13 juni 2013 - Vanaf de eerste reclame op TV over het fenomeen de groei van internet  (toen nog van de eerste providers zoals World Online) kan ik mij herinneren dat internet werd gezien als dé nieuweonline connectie tussen mensen in de wereld.

Lees verder  |  Reageer

Creatief met thuiswerken

Door: Marianne Sturman, 11 juni 2013 - Tegenwoordig hoor je te zeggen dat Het Nieuwe Werken niet om thuiswerken gaat. Waar het bij HNW omgaat, is vertrouwen, verbinden, loslaten, de mensen 'in hun kracht zetten', aldus self appointed experts. Bent u al afgehaakt? En toch - ik moet u waarschuwen - komt vroeg of laat bij de invoering van HWN het thuiswerkspook om de hoek kijken.

Lees verder  |  5 reacties

Terug naar vakmanschap, lotsbestemming en trots

Door: Han Mesters, 07 juni 2013 - Het thema van de ABN AMRO Visie op Sectoren (VOS) Zakelijke Dienstverlening van 2013 is ‘winst zonder groei’. Dit thema is gekozen vanuit de gedachte dat economische groei in ons land en heel Europa de komende jaren beperkt zal zijn. Bedrijven zullen geen ‘wind in de rug’ hebben van de economie voor het realiseren van hun eigen groei.

Lees verder  |  Reageer

Hoe een naambadge uw merk menselijk kan maken

Door: Danny Bijl, 02 juni 2013 - Alles gebeurt tegenwoordig digitaal. Een visitekaartje zonder QR-code of een verwijzing in een e-mailhandtekening naar een LinkedIn profiel kan bijna niet meer ontbreken. Wat dan wel ontbreekt, is het persoonlijke karakter. Zaken doen doet u immers met personen en dan kunnen naambadges uitkomst bieden. Waarom zijn naambadges nuttig bij het doen van zaken? Uniq Print heeft 4 redenen op een rijtje gezet.

Lees verder  |  Reageer

Virtual live shopping de nieuwe hype voor winkeliers

Door: John Welzen, 26 mei 2013 - We lezen regelmatig berichten over de steeds verder stijgende aantallen kopers op internet. Het surfen, klikken en kopen vanuit de luie stoel is langzaam gemeengoed geworden. Hup, even een credit card of paypal betaling en binnen een dag staat de bezorger voor de deur. Shoppen vanuit huis verdringt het aloude shoppen in de stad. Niet voor niets ziet de detailhandel deze ontwikkeling met lede ogen aan en staat men machteloos tegenover deze trend.

Lees verder  |  Reageer

MVO: het zijn ook de kleine dingen die het doen

Door: Danny Bijl, 21 mei 2013 - Maatschappelijk verantwoord ondernemen, iedereen vindt het belangrijk, maar niet iedereen doet het. Door veel bedrijven wordt gedacht dat het óf te duur is óf beter door andere, wat grotere bedrijven gedaan kan worden. Maar hoe groot of klein uw bedrijf ook is, maatschappelijk verantwoord ondernemen kan iedereen. Het zijn namelijk ook de kleine dingen die het doen. Wat die kleine dingen dan kunnen zijn? Dat leest u hieronder.

Lees verder  |  3 reacties

Innoveren in de ''ja maar. . . '' cultuur

Door: John Welzen, 14 mei 2013 - Bij het woord innovatie heeft iedereen zo zijn eigen gedachten. Sommigen denken aan nieuwe nog niet bestaande producten of diensten. Anderen daarentegen zien in het woord innovatie het maken van nieuwe producten of diensten door het koppelen van reeds bestaande oplossingen. Beiden hebben ze gelijk en wellicht zijn er ook nog andere gedachten plausibel.

Lees verder  |  Reageer

Calimero op de Amsterdamse Zuidas

Door: Marianne Sturman, 06 mei 2013 - MKB’ers, corporates en overheid denken nog veel in termen van ‘hullie’ en ‘zullie’. Terwijl ze vaak meer overeenkomsten (kunnen) hebben dan ze denken. Het Nieuwe Werken bijvoorbeeld. Voor MKB’ers de zoveelste modegril waar corporates en overheid druk mee zijn. Echter, deze ‘slimmere’ (lees: goedkopere en effectievere) manier van werken is wel degelijk ook interessant voor het MKB.

Lees verder  |  2 reacties

Op vakantie met de auto van de zaak

Door: Geld.nl , 28 april 2013 - De vakantietijd komt er weer aan. In de meivakantie gaan veel Nederlanders er al even tussenuit, omdat de vrije dagen dit jaar gunstig vallen. En voor u het weet is het daarna alweer zomervakantie. Gaat u met de auto op vakantie? Dan kunt u ook overwegen met de auto van de zaak te gaan. In dit artikel leggen we uit welke kosten u in dat geval zakelijk mag aftrekken en wat de gevolgen zijn voor de belasting als u met uw zakelijke auto op vakantie gaat.

Lees verder  |  Reageer

Tips voor telefonische bereikbaarheid voor bedrijven

Door: Danny Bijl, 20 april 2013 - Klantenservice moet altijd een speerpunt zijn voor bedrijven. Hierbij moet niet alleen gedacht worden aan een snelle reactie op problemen en een goede dienstverlening, maar ook aan uitstekende telefonische bereikbaarheid. Klanten nemen immers met name contact op als zich problemen voordoen en willen dan zo snel mogelijk gehoord én geholpen worden. Hoe kunt u de telefonische bereikbaarheid van uw bedrijf vergroten? Een aantal tips.

Lees verder  |  3 reacties

Nieuwe volksziekte op de werkvloer

Door: John Welzen, 16 april 2013 - De bedenkers van email hebben destijds vast en zeker niet stilgestaan bij de gevolgen van hun geweldige uitvinding. In 1971 was het Ray Tomlinson die als eerste mens een email over het computernetwerk liet  vliegen.
Wauw, te gek man. In een tijdperk van typemachines en typex was de komst van email een waar wonder. De delete knop verving de typex en dankzij slimme knippen en plakken functies was het opnieuw typen van een foutieve brief definitief voorbij.

Lees verder  |  6 reacties

Ondernemen in crisistijd

Door: Marianne Sturman, 12 april 2013 - Onlangs werd ik door een bank benaderd of ik als MKB-ondernemer tijdens een relatiebijeenkomst mijn visie wilde geven op het thema ondernemen in crisistijd. Ik heb toegezegd, maar moest mij wel even in het onderwerp verdiepen. Als MKB-ondernemer ben ik niet zozeer bezig met de crisis an sich, wel merk ik dat het zakendoen de afgelopen jaren is veranderd. 'Vroeger', voor 2008, was het makkelijker om opdrachten binnen te halen, waren salescycli korter en was de druk op prijzen kleiner.

Lees verder  |  Reageer

Vijf tips voor het kiezen van een trainingslocatie

Door: Danny Bijl, 06 april 2013 - U wilt een training of vergadering organiseren voor uw bedrijf. De planning is klaar, de inhoud is duidelijk, maar dan de locatie nog. Hoe kiest u nu de juiste trainings- of vergaderlocatie? Landgoed ISVW, in 2012 verkozen tot trainingslocatie van het jaar, heeft vijf tips op een rijtje gezet.

Lees verder  |  2 reacties
Vorige  |  
13  14  15  16  ...  17